2 Shots

augustus 22, 2009

Two shots of happy, one shot of sad.

Een prachtig nummer, voornamelijk bekend in de uitvoering van Matt Dusk, een Canadese crooner. Houdt Pit daar nou ook al van denk je misschien, ja dus. Tenminste van zulke nummers als dit. Om de muziek, om de tekst, waarschijnlijk de combinatie van de twee. Ik ben nogal een omnivoor waar het muziek betreft.
Vooral in de auto, als onder het rijden zo’n nummer voorbijkomt op een zender als ArrowJazz, en m’n gemoed weer helemaal vol schiet wordt m’n voet er ook een beetje zwaar van. Je hebt kans dat dat me al een paar prentjes gekost heeft…

Omdat ik het gisteren over U2 had schoot me dat nummer zomaar weer eens te binnen. Op een gegeven moment zag ik ‘U2’ achter dat nummer staan, en dat kon ik niet helemaal plaatsten. Maar het blijkt dus echt een nummer van U2 te zijn. Nou weet ik nog wel dat Bono wel eens wat met Sinatra heeft gedaan, maar dat had verder niets met U2 te maken.
Aan de andere kant, Paul Anka zingt ook ‘Teen Spirit’ van Nirvana, maar die heeft dat nummer grondig geherarrangeerd. Maar bij beluistering van U2’s 2 shots hoorde ik ook een nummer in Crooner-stijl, met violen en al. Eigenlijk heeft Dusk er helemaal niet zoveel aan veranderd. Zijn uitvoering is alleen nog mooier. Vind ik dan. Al heeft die breekbare stem van Bono ook wel weer wat. Vergelijk zelf maar…

2shots

2 Reacties to “2 Shots”

  1. karen todd said

    Piet..do you know who Harry Connick Jr. is? I think if you like the stylings of the first guy..you will like Harry………(i couldn’t get the page to roll back to his name- what was it? Matt Dusk?- anyways check out Harry sometime-
    Oh..and thanks for this – I enjoyed it……..

Geef een reactie

