Taking Woodstock

augustus 8, 2009

click to enlarge

click to enlarge

Volgende week is het 40 jaar geleden dat het legendarische Woodstock-festival werd gehouden, en ik was al van plan om bij die tijd wat clipjes van optredens op dit blog te zetten.

Een paar weken geleden was Janis Joplin’s ‘Try’ al een voorzetje. Ik zal daarin wel niet de enige zijn, en het zal wel Woodstock voor en Woodstock na zijn, de prachtige verfilming zal ongetwijfeld weer volop in de belangstelling staan, de muziekindustrie zal proberen er voor de zoveelste keer een slaatje uit te slaan, en er komt een speelfilm uit over het festival, voornamelijk over het organiseren daarvan en alle strubbelingen die daarbij kwamen kijken.

Toen ik het gister over de steampunk-film ‘9‘ had, linkte ik daarbij naar de ‘Film in Focus’-site, de site van Focus Features, een productiebedrijf van zover als ik het tot nu bekeken heb kwaliteitsfilms met een dikke K.
Naast ‘9’ hoort daar dus ook Aung Lee’s ‘Taking Woodstock‘  bij, die ergens in september in Nederland uitkomt.

Op die Film in Focus site staan er naast trailers en portretjes van betrokkenen ook allerlei andere weetjes over de projecten, en één daarvan is informatie over de filmposter en de ‘psychedelic art’ waar die weer op gebaseerd is, over belangrijke artiesten in dat genre (al mis ik Crumb die alleen maar zijdelings genoemd wordt), met een slideshow. Klik hier om het te bekijken.

click to watch slideshow

click to watch slideshow

In de site zit trouwens ook een toepassing om je eigen ‘Woodstock-poster’ te maken…

http://www.youtube.com/watch?v=7Iq8z2WDbKo  taking woodstock
http://www.filminfocus.com/focusfeatures/film/taking_woodstock/
http://www.filminfocus.com/article/painting_woodstock__a_slide_show_of_psychedelic_a

rt

Volgende week is het 40 jaar geleden dat het legendarische Woodstock-festival werd

gehouden, en ik was al van plan om bij die tijd wat clipjes van optredens op dit

blog te zetten. Een paar weken geleden was Janis Joplin’s ‘Try’ al een voorzetje. Ik

zal daarin wel niet de enige zijn, en het zal wel Woodstock voor en Woodstock na

zijn, de prachtige verfilming zal ongetwijfeld weer volop in de belangstelling

staan, de muziekindustrie zal proberen er voor de zoveelste keer weer een slaatje

uit te slaan, en er komt een speelfilm uit over het festival, voornamelijk over het

organiseren daarvan en alle strubbelingen die daarbij kwamen kijken.

Toen ik het gister over de steampunk-film ‘9’ had, linkte ik daarbij naar de ‘Film

in Focus’-site, de site van Focus Features, een productiebedrijf van zover als ik

het tot nu bekeken heb kwaliteitsfilms met een dikke K.
Naast ‘9’ hoort daar dus ook Aung Lee’s ‘Taking Woodstock’ bij, die ergens in

september in Nederland uitkomt.

Op die Film in Focus site staan er naast trailers en portretjes van betrokkenen ook

allerlei andere weetjes over de projecten, en één daarvan is informatie over de

filmposter en de ‘psychedelic art’ waar die weer op gebaseerd is, over belangrijke

artiesten in dat genre (al mis ik Crumb die alleen maar zijdelings genoemd wordt),

met een slideshow. Klik hier om het te bekijken.

In de site zit trouwens ook een toepassing om je eigen ‘Woodstock-poster’ te

maken…

Geef een reactie

