Pitpraatje

juli 28, 2009

ppjuli Het is wel weer eens tijd om één en ander te vertellen over mezelf

Of er nog wat veranderd is sinds m’n laatste verhaaltje over de UWV, hoe de stand in kippenland is, en meer van die dingen.
Dus vandaag even geen muziekjes, filmpjes, weed- of complotpraat, maar 100% Pitpraat.

Dat UWV-verhaal dat is dus geen bal opgeschoten, behalve dat ik wel een bevestiging heb gehad van de bezwaar & beroep-afdeling in Hengelo (dus ik heb het niet verkeerd begrepen), maar ik moet wat horen van de uitvoerende instantie. Van de maatschappelijk werkster die zou rondbellen om wat druk uit te oefenen is het laatste wat ik gehoord had dat ze mijn mail met het telefoonnummer van de UWV niet ontvangen had, en in de tussentijd dus ‘niks kon doen’.
Je zou denken dat ze daar de nummers van die instanties toch wel paraat zouden hebben, of een telefoonboek, of een computer om naar de contactpagina van de UWV te gaan. Kennelijk wordt er gedacht dat er een speciale Piet Smit-afdeling is met een apart nummer….

Er zullen misschien mensen zijn die denken dat ik om een beetje zielig te doen de zaak loop aan te dikken, want in m’n brief aan de UWV staan een paar dingen die niet met elkaar lijken te rijmen.

Ik loop te mekkeren dat de NUON de stroom heeft afgesloten, maar ik weet wel iedere dag één of meer stukjes op deze blog te posten. Niet dat ze dat bij de UWV volgen, maar de kritische wolkenspotter zou dat zo maar op kunnen vallen. Nou kan je natuurlijk overal waar een internetverbinding is je verhaaltje op het net zetten, maar in dezelfde zin beweer ik dat ik de deur niet uitkan omdat er een giga gat in m’n klompen zit. Of dat ik geen schoenen meer heb, komt op hetzelfde neer. In een badplaats kijkt weliswaar niemand vreemd op als je met blote voeten loopt, maar we hebben ook een paar slechte dagen gehad de afgelopen periode.
Dus inspecteur Vlijmscherp zal daar zo doorheen prikken.

Ik heb geleerd oplossingsgericht te denken, dus ik heb een draadje bij de buren erin geprikt.

Zo kan ik m’n putertje draaien, de koelkast, een lampje, en af en toe een waterkoker of de magnetron. De waterkoker én de magnetron dat durf ik al niet tegelijk, er zal maar net een stop doorslaan als er niemand in de boerderij is waar de prik vandaan komt. Om over de wasmachine etc. maar te zwijgen.

“Volgens de UWV ben je verplicht mee te werken aan reïntegratie.
Zelf bevorderen ze deïntegratie, of liever gezegd desintegratie.”

Een foto vertelt soms meer dan duizend woorden, en de volgende foto verbeeldt de situatie treffend, al zijn er wel een paar woorden nodig om dat beeld te duiden.

maigretIk ben er niet één die in bed ploft, z’n ogen dicht doet en meteen in dromenland is. Ik moet mezelf altijd in slaap lezen.

Of het nou een boek, een krant, een stripverhaal of desnoods één of andere gebruiksaanwijzing is dat maakt niet uit, als er maar lettertjes en/of plaatjes te bekijken zijn.
De één doet het met schaapjes, ik doe het met lettertjes. En als ik na een periode van 1½ à 2 uur weer even wakker word, dan heb ik de lectuur vaak nog in m’n knuistjes, dus kan ik zo verder.
Dus dat is lastig in een donkere slaapkamer, ik zet daarom hier en daar een waxinelichtje, zo ook vlak bij het hoofdeind, om bij het schijnsel van dat lichtje m’n lettertjes te volgen.
Maar dat heeft z’n risico’s zoals je kunt zien, als ik de oogjes toe doe en de lektuur laat zakken, dan kan dat de op de foto getoonde gevolgen hebben.
Die hier nog beperkt gebleven zijn, dat had natuurlijk heel anders kunnen aflopen…

In m’n brief van anderhalve week geleden (die ze kennelijk nog steeds niet hebben kunnen ontcijferen, of rubriceren, of wat voor duistere handelingen ook die aan beantwoording vooraf gaan) stel ik dat door het gekwakkel bij de UWV er in die 8 maanden tijd alleen maar meer complicaties bij gekomen zijn die reïntegratie in de weg staan. Behalve de voor de hand liggende, zoals gezondheidsklachten door gebrek en isolatie, komen daar dus nog levengevaarlijke omstandigheden bij.

“Volgens de UWV ben je verplicht mee te werken aan reïntegratie. Zelf bevorderen ze deïntegratie, of liever gezegd desintegratie.”

Schoot deze huiskamerfilosoof zomaar te binnen….

kippenpraat volgt

Eén reactie to “Pitpraatje”

  1. karen todd said

    I am sorry for the stresses in your current situation- My best wishes as always are with you Piet as you work hard to get back on track- and all the rest…..It is a good thing that you are diligent in these matters- and are a strong person……I was just going to ask you about your chickens- I saw you made a reference to them a bit earlier in this- i will go look to see if maybe you have written more about them……..

Geef een reactie

