Brekend nieuws!

juli 9, 2009

UWV-logo

Oplettende wolkenspottertjes weten dat het niet goed zat tussen mij en de UWV, en hebben waarschijnlijk wel wat vernomen van mijn moeizame tocht langs loketten en verschillende instanties voor maatschappelijk werk, sociale dienst en wat dies meer zij. Zoniet , m’n laatste verslag staat hier.

Vanmorgen ging de telefoon, of eigenlijk vroeg in de middag, maar ik was nog in coma want ik had tot vroeg in de morgen wijsheden zitten uitwisselen met m’n facebook-kennissen. Ik ben na de ontdekking van de blogosfeer in de micro-blogosfeer (twitter, facebook) gedoken, en al zag ik er aanvankelijk niks in, vooral dat facebook daar heb ik schik in, na wat moeizaam gefröbel (wat is een message, een note, een personal message, verder kan je nog chatten, allerlei losse ‘apps’ gebruiken, ik heb nog lang niet alles ontdekt.) M’n enige vriendjes tot nu toe zitten in Amerika (één in Zwitserland), en dat is toch gauw 6 uur tijdverschil, en vanmorgen was ik bezig met privé uitwisselen van wetenswaardigheden met een artistieke dame in Alaska (10 uur tijdverschil). – (heb net begrepen dat ze daar vandaan kwam maar nu in Washington State woont, dat is ook helemaal aan de westkust)

Maar ik dwaal af. Vanmiddag ging dus de telefoon, het was de UWV in Hengelo (bezwaar & beroep), met de mededeling dat m’n bezwaar gegrond was. Met m’n hoofd nog vol zaagsel begreep ik aanvankelijk dat de reden om m’n uitkering te stoppen gegrond was, dus ik begon al vreselijk te blazen: ‘ja maar er zou toch eerst een hoorzitting komen en zo?’, maar de dame wist me heel kalmpjes uit te leggen dat míjn verhaal gegrond was, en toen viel het kwartje. En nou ben ik blij.
Een kinderhand is gauw gevuld, want door hun fouten is het bedrag wat ik nu over die bijna 8 maanden tegoed heb meteen weer verdampt door alle extra kosten aan aanmaningen, deurwaarders en al die shit, maar daar laat ik me voor het moment de pret niet door vergallen. Ik had het ook kunnen verliezen, het nog weer hogerop moeten zoeken, en zo nog langer in de merode kunnen zitten.

Over de verdere afhandeling, de  ‘evaluatie’ van mijn real-life mini-drama zal ik wel weer eens verslag doen op deze pagina’s, stay tuned….

[clearspring_widget title=”Grooveshark Widget: Single Song” wid=”48f3f305ad1283e4″ pid=”4a527e13870e9a49″ width=”250″ height=”50″ domain=”widgets.clearspring.com”]

Nog een keer Bearbot’s ‘Get it’, daar werd ik van de week al vrolijk van, nu kan het helmaal niet meer stuk.
Op m’n facebook zet ik om ’t uur (zo iets) een blij muziekje, pit viert een feestje in cyberspace…

thumbs_up

3 Reacties to “Brekend nieuws!”

  1. karen todd said

    !good for you Piet! I like the thought – a cyber party

  2. Nichtje Laura said

    Hurray!!

    Saar en ik komen snel eens langs voor koffie op het bankje met uitzicht op de nollen.

    xxx

    Lau

  3. Diaan said

    Gaat het nog steeds goed sinds dat ietwat positieve UWV bericht in 2009?

    DD

Geef een reactie

