er is weer een kwartje gevallen

juni 18, 2009

In m’n eerste stukje zei ik dat ik eigenlijk op zoek was naar losse stukjes wordpress om in m’n site te gebruiken, kom ik er net achter dat ik met dit blog eigenlijk fout zit: WordPress.com is voor de prefab blogs, bij WordPress.org kan ik het spul downloaden om modules, plug-ins, hoe het ook mag heten in m’n site te integreren… (als ik het goed begrepen heb)

Nog geen reden om dit blog maar meteen weer een zachte dood te laten sterven, kan geen kwaad om binnen de mogelijkheden van het medium te experimenteren, te verwijzen naar de ‘echte PitzPages’, maar als de zomerversie van PitzPages klaar is zal ik me eens op het wordpress.org gebeuren storten.

Dan raak ik wellicht wat meer vertrouwd met andere CMS-dingen. Ik heb laatst al ’s een beetje aan Joomla gesnuffeld, maar het beviel me niks, de mogelijkheden leken me vrij beperkt en de interfaces tijdens het ‘opmaken’ vond ik lelijk, dat mag misschien van geen invloed zijn op het uiteindelijke resultaat, maar voordat het zover is zit je daar toch de hele tijd naar te kijken.
Ik zag een paar sites die me qua vormgeving en gebruiksvriendelijkheid (positief) opvielen, en die bleken gemaakt met ‘Drupal‘, wat een ‘stijle leercurve’ schijnt te hebben, je moet in ieder geval iets weten van PHP, MySql, en al die dingen onder de motorkap, maat schijnt wel de tijd die je er aan besteedt waard te zijn. En het zijn allemaal losse modules, in te zetten net daar waar jij het nodig hebt, dus eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben…

Maar eerst dus nog maar even WordPress.com, dan -org, dan misschien nog ’s snuffelen aan een andere blog-aanbieder (www.punt.nl leek me ook wel aardig, alleen glij je volgens mij dan weer een beetje van de leercurve af, dat is volgens mij nog simpeler-meer wysiwyg), en als ik dat allemaal weet dan bestaan de andere webpagina’s allemaal uit een verzameling kant en klare widgets, wat volgens mij de toekomst van het voorspelde web-3 is…

’t Houdt je van de straat…

Geef een reactie

